Wat is instore marketing?
Instore marketing - ook wel bekend als instore communicatie - betekent dat je winkel of zaak activiteiten organiseert om meer producten te verkopen. Dit doe je bijvoorbeeld door mooie winkeldisplays te maken of speciale aanbiedingen te doen. Instore marketing zorgt ervoor dat je klanten het leuker vinden om te winkelen en misschien wel meer gaan kopen. Ook zorgt het ervoor dat je klanten vaker terugkomen naar je winkel en dat je winkel meer geld verdient.
Voorbeelden van instore marketing
Bij instore marketing hebben we het niet alleen over winkeldisplays, maar over bijna alles wat er in een winkel of winkelcentrum gebeurt. Denk aan:
-Displays van producten op een aantrekkelijke manieren opstellen;
-Productdemonstraties geven om klanten te laten zien hoe je product werkt;
-Speciale acties of kortingen aanbieden om klanten te verleiden tot aankoop;
-Evenementen organiseren in je winkel, zoals een modeshow of proeverij;
-Gratis monsters uitdelen van producten om klanten te laten kennismaken;
-Merchandising, zoals het verkopen van producten met het logo van je winkel erop;
-Winkelpresentatie verbeteren, bijvoorbeeld door je verlichting aan te passen of muziek te draaien die past bij het imago van je zaak.
Hoe begin je aan instore marketing?
Instore marketing lijkt best intimiderend. Want hoe organiseer je een evenement? Daarom raden we aan om klein te beginnen: met POS-materiaal. Banieren, detectiepoorthoezen, winkeldisplays en de populaire wobblers zijn hier allemaal goede voorbeelden van. Ben jij op zoek naar een handelaar die voor je winkel of zaak passend POS-materiaal kan bedrukken? Neem dan eens een kijkje bij Aelen en van Leeuwen, een digitaaldruk- en zeefdrukbedrijf dat zich in POS-materiaal specialiseert. POS-materiaal is een goede eerste stap in je instore marketingstrategie. Het draagt zelfs bij aan je winkelpresentatie! Twee vliegen in één klap.